به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 

در سال‌های اخیر بسیاری از خانواده‌های ایرانی به دلایل مختلفی مانند موقعیت‌ جغرافیایی مناسب و نزدیکی به ایران، کم بودن هزینه‌های زندگی نسبت به کشورهای آمریکایی و اروپایی، اقتصاد پویا و رو به رشد، امکانات رفاهی و تفریحی گسترده، فرصت‌های شغلی مناسب، امکان ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها، جاذبه‌های گردشگری و غیره، کشور ترکیه را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. برای خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند، پیدا کردن مدرسه ایرانی در ترکیه همواره یک دغدغه و چالش بسیار مهم است؛ زیرا مدارس ترکیه‌ای آموزش‌ها را با زبان ترکی ارائه می‌دهند و از طرفی تعداد مدارس ایرانی در ترکیه نیز کم است. علاوه بر کم بودن تعداد مدارس ایرانی در ترکیه، مشکلات دیگری مانند دور بودن و عدم دسترسی راحت به مدارس ایرانی و کیفیت نامطلوب آموزش‌های ارائه شده در مدرسه ایرانی در ترکیه یک مانع بزرگ برای تحصیل بچه‌ها پس از مهاجرت است. بهترین راهکار برای حل این مشکل، ثبت نام بچه‌ها در یک مدرسه مجازی معتبر است که در این مقاله راجع مزایای این نوع مدرسه توضیح خواهیم داد.

فرزندان خانواده‌های مهاجر برای تحصیل در مدرسه ایرانی در ترکیه با چه چالش‌هایی روبرو هستند؟‌

خانواده‌های ایرانی که به ترکیه مهاجرت می‌کنند، معمولا برای ثبت نام فرزندان خود در سیستم آموزشی شبیه به نظام آموزشی ایران به دنبال مدرسه ایرانی در ترکیه هستند؛ زیرا مدارس ترکیه به زبان ترکی آموزش می‌دهند و یادگیری زبان ترکی برای بچه‌ها به زمان زیادی نیاز دارد. مدارس ایرانی در ترکیه همان دروسی را که در مدارس داخل کشور تدریس می‌شود با همان محتوا، همان نوع ارزشیابی و به زبان فارسی در کلاس‌هایی مختلط به دانش آموزان دختر و پسر آموزش می‌دهند‌. البته در مدرسه ایرانی در ترکیه در کنار آموزش‌هایی که به زبان فارسی ارائه می‌شود، به آموزش زبان ترکی نیز پرداخته می‌شود‌ و دانش آموزان پس از گذشت دو سال از کلاس‌های آموزش زبان ترکی، به این زبان تسلط پیدا می‌کنند. والدین برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس ایرانی در ترکیه ملزم به پرداخت شهریه‌های سنگین هستند، این در حالی‌ست که تحصیل در مدارس ترکیه رایگان است. چالش دیگری که دانش آموزان ایرانی در ترکیه با آن مواجه هستند، این است که با توجه به تعداد محدود مدارس ایرانی در این ‌کشور، برای بسیاری از خانواده‌ها دور بودن مدرسه و مسیر و رفت و آمد بچه‌ها در کشوری که هنوز در آن احساس غربت می‌کنند، یک مشکل بزرگ محسوب می‌شود. عدم توجه به کیفیت آموزش حضوری، پرداخت شهریه‌ و هزینه‌ رفت و آمد به مدرسه نیز برای برخی از خانواده‌ها به یک دغدغه تبدیل شده‌است.

 https://file.tesmino.ir/images/2022/11/images_1668238326.jpgمدرسه مجازی چیست و چرا بهترین جایگزین برای مدرسه ایرانی در ترکیه‌ است؟

مدرسه مجازی که آن را با نام‌های دیگری مانند مدرسه اینترنتی، مدرسه آنلاین و مدرسه الکترونیکی نیز می‌شناسند، یک نوع سیستم آموزشی است که در بستر اینترنت برگزار می‌شود و از همه لحاظ به مدارس واقعی شباهت دارد. بعد از ثبت نام در مدرسه مجازی، دانش آموزان باید به صورت آنلاین و بدون مراجعه فیزیکی سر ساعت معین شده از طریق نرم افزارهای اینترنتی در کلاس‌های درس حاضر شوند.‌ ثبت نام در مدرسه مجازی بهترین جایگزین برای مدرسه ایرانی در ترکیه‌ است و باعث افزایش بازدهی آموزش و یادگیری باکیفیت دانش آموزان می‌شود. برخی از مزایا و امکاناتی که باعث شده‌است در بین خانواده‌های مهاجر، مدرسه مجازی نسبت به مدرسه ایرانی در ترکیه طرفداران بیشتری داشته‌باشد، شامل موارد زیر است:

  • بالا بودن کیفیت آموزش در مدرسه مجازی

همان‌طور که در بخش‌های قبلی مقاله هم اشاره کردیم، تعداد مدرسه ایرانی در ترکیه محدود است و آموزش‌هایی که ارائه می‌دهند از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست؛ اما استفاده از معلم‌های سطح بالا در مدرسه مجازی باعث شده‌است که درس‌ها با بهترین کیفیت به دانش آموزان آموزش داده شود.

  • افزایش راحتی و آرامش دانش آموزان

بعضی از بچه‌ها شرایط حضور فیزیکی در مدرسه ایرانی در ترکیه را ندارند، عده‌ای از آن‌ها نیز به دلیل خجالتی بودن در محیط مدرسه توسط بچه‌های دیگر اذیت می‌شوند. برای این دانش آموزان ثبت نام در مدرسه مجازی یک مزیت بسیار مهم به شمار می‌رود و در شرایطی امن با نظارت والدین می‌توانند در کلاس‌های درسی آنلاین شرکت کرده و درس‌های خود را آموزش ببینند. مدارس مجازی از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردارند و با انتخاب ساعت حضور در کلاس آنلاین توسط خود دانش آموز، در برنامه‌های هنری و ورزشی او تداخل ایجاد نمی‌کنند.

  • برخورداری از امکانات بهتر نسبت به مدارس واقعی

مدارس مجازی نیز درست مانند مدارس واقعی از امکانات مختلفی برخوردارند و امکاناتی مانند دوربین‌های باکیفیت، تجهیزات پیشرفته صدابرداری، پلتفرم‌ها و نرم افزارهای برتر برای آموزش مجازی، برخورداری از کتابخانه آنلاین و ابزارهای کمک آموزشی، محتوای آموزشی بسیار باکیفیت، استفاده از بهترین و مجرب‌ترین معلم‌ها برای آموزش کتاب‌های درسی و برگزاری کلاس‌های تقویت ارتباطات انسانی را، به دانش آموزانی که به کشور ترکیه یا هر کشور دیگری مهاجرت کرده‌اند، ارائه می‌دهند.

  • ارائه مدرک معتبر تحصیلی به دانش آموزان

دانش‌آموزان در آموزش آنلاین می‌توانند با پشتیبان‌های آموزشی در ارتباط باشند و سوالات خود را مطرح کرده و با آمادگی بسیار بالا در امتحان شرکت کنند‌. یک مدرسه مجازی خوب به دانش آموزانی که تمام مقاطع تحصیلی را با موفقیت پشت سر بگذارند و نمره‌ خوبی در امتحانات کسب کنند، مدرک تحصیلی معتبری می‌دهد.

 https://file.tesmino.ir/images/2022/11/images_1668238327.jpgمدرسه ثمین بهترین مدرسه اینترنتی ایرانی

اگر قصد دارید به زودی به کشور ترکیه مهاجرت کنید و نگران تحصیل فرزندان خود در مقاطع ابتدایی تا دبیرستان هستید، بهترین راهکار این است که به جای ثبت نام در مدرسه ایرانی در ترکیه، آن‌ها را در مدرسه اینترنتی ثمین ثبت نام کنید. ثمین به عنوان بهترین مدرسه اینترنتی ایرانی، فعالیت خود را از سال 1378 آغاز کرده‌است و در طول این سال‌ها با ارائه خدماتی مفید، عملکرد قابل قبولی در زمینه آموزش الکترونیکی ارائه داده‌است. مهم نیست که در کدام یک از شهرهای ترکیه اقامت داشته‌باشید، فرزند شما از طریق دستگاه‌های هوشمندی مانند تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ یا کامپیوتر به راحتی می‌تواند در کلاس‌های آموزش آنلاین از بهترین و باکیفیت‌ترین محتواهای آموزشی تحت نظر مجرب‌ترین معلمان بهره‌مند شود. ثبت نام در مدرسه اینترنتی علاوه بر افزایش یادگیری و رشد تحصیلی بچه‌ها، در هزینه‌های رفت و آمد و وقت آن‌ها نیز صرفه‌جویی می‌کند. خدمات مدرسه اینترنتی ثمین عبارتند از: ارائه باکیفیت‌ترین خدمات آموزشی، پشتیبانی شبانه‌روزی از دانش آموزان،‌ ارزشیابی تحصیلی، نظارت بر نحوه آموزش، استفاده از متنوع‌ترین منابع آموزشی، برگزاری کلاس‌های رفع اشکال، ارائه مدرک رسمی از طرف آموزش و پرورش ایران به دانش آموزان مقیم خارج از کشور و غیره.

 

برچسب ها : مدرسه ثمین,مدرسه اینترنتی,مدرسه ایرانی در ترکیه,ترکیه,مهاجرت به ترکیه