به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 

آیا می دانید برای رشد قد بهتر در سنین مختلف چه کاری می توان انجام داد؟

اگر می خواهید بدانید که در سن خود چقدر جای رشد دارید و چقدر می توانید بلندتر شوید، با ما همراه باشید.

در این مقاله از سری مقالات مستر قد به شما خواهیم گفت که چگونه با چند تکنیک ساده رشد کرده و قد خود را افزایش دهید.

رشد قد تا چه سنی ادامه دارد؟

اگر بخواهیم سن رشد را طبق آمار بررسی کنیم باید بگویم که اوج رشد قد در پسران حدود 24 سالگی است.

همچنین اوج رشد و قد در دختران در حدود 18 سالگی است، از طرفی در پسران ممکن است رشد در 15 سالگی به پایان برسد. در دختران بین 12 تا 13 سال، قد ممکن است دیگر به طور طبیعی رخ ندهد.

اما به طور معمول اکثر پسرها در سن 17 تا 19 سالگی به اوج قد می رسند و دختران در سنین 14 تا 15 سالگی به اوج قد می رسند.

البته تکنیک هایی برای افزایش قد در هر جنسیت و هر سنی وجود دارد که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم.

نکته: اگر فکر می کنید با توجه به نکات بالا دیگر رشد نخواهید کرد، نگران نباشید. راه هایی وجود دارد که می توانید بدون توجه به سن رشد کنید.

برای مثال می توانید با استفاده از تمرینات اصلاحی قد خود را ۷ تا ۱۵ سانتی متر افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه پکیج افزایش قد مستر قد مراجعه نمایید.

در ادامه همراه مستر قد همراه باشید تا خیلی بهتر پاسخ سوال تا چند سالگی قد می کشیم را بگیرید.

در رشد قد دختر و پسر استثنا وجود دارد!

این اعدادی که در قسمت گفتیم همه قابل تغییر هستند! ما در سایت مستر قد با افراد زیادی در ارتباط هستیم. افراد زیادی هستند که قدشان زودتر از این اعداد کوتاه شده است

و بسیاری از پسران و دختران هستند که بسیار بلندتر شده اند. دلیل آن می تواند به ژنتیک یا موانع رشد ارتفاع برگردد. اگر نمی دانید این موانع چیست به اختصار توضیح می دهیم.

مثلاً فردی وسایل سنگین بلند می کند و این باعث می شود که صفحات رشد فرد زودتر بسته شود.

در نتیجه رشد قد او زودتر از حد متوسط به پایان می رسد. الان عده ای در مقابل این موانع عمل می کنند، مثلاً حرکات کششی انجام می دهند. در نتیجه بلندتر از حد متوسط هستند.

بنابراین، این اعداد دقیق نیستند، اما با توجه به این موانع، سؤالاتی ایجاد کردیم که می توانید به آنها پاسخ دهید.

نکته: اگر می خواهید رشد قد قطعی داشته باشید باید ورزش کنید. شما می توانید به مقاله چه ورزش هایی قد را بلند می کند مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

عوامل موثر در رشد قد

در سنین رشد، یکی از مهم ترین عواملی که در بلندتر شدن شما موثر است، ژنتیک و تغذیه است.

اولین چیزی که به پدر و مادرتان برمی گردد، باید از آنها بپرسید که چند ساله شده اند و با گرفتن میانگین به زمان تقریبی رشد خود پی خواهید برد.

مورد بعدی تغذیه است. هر چه بهتر غذا بخورید و مواد طبیعی و مفید بیشتری بخورید، احتمال رشد بهتر و بیشتر شما بیشتر می شود.

همچنین باید بدانید که یکی از عوامل مهمی که باعث توقف زودهنگام رشد شما می شود، تغذیه نامناسب و غیر اصولی است که باید آن را جدی بگیرید.

توجه: اگر صفحات رشد شما بسته است، هیچ یک از عوامل روی قد شما تاثیر نمی گذارد. مثلا رعایت، تغذیه، خواب و... هیچ تاثیری ندارد.

این عوامل تنها زمانی موثر هستند که صفحات رشد شما باز باشد و در سن رشد باشید. بعد از سن رشد، شما فقط یک راه برای قد بلند شدن دارید و آن تمرینات اصلاحی است. البته راه هایی مثل جراحی هم داریم که اصلا توصیه نمی شود.

دلایل توقف رشد قد

اینکه چرا ما دیگر رشد نمی کنیم و برای مدت طولانی ثابت مانده ایم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که یکی از مهم ترین آنها چاقی و اضافه وزن است. هر چه چاق تر باشی،

فشار بیشتری به استخوان های خود وارد می کنید. این استخوان نمی تواند به درستی رشد کند و اگر قرار است قد شما در بهترین حالت 180 باشد، ممکن است در 175 گیر کرده باشید.

هیچ دلیلی جز بسته شدن زودهنگام صفحات رشد برای این کار وجود ندارد، بنابراین سعی کنید به درستی غذا بخورید تا استخوان ها به خوبی رشد کنند.

نکته بعدی که مهم است ورزش نکردن است. اگر ورزش نکنید، بدن شما خشک می ماند و انعطاف پذیر نخواهد بود و به همین دلیل دچار ناهماهنگی خواهید شد.

مانند پای چاقویی، اضافه وزن و تناسب اندام نامناسب، بنابراین سعی کنید در بزرگسالی از ورزش هایی برای افزایش قد استفاده کنید.

این تمرینات در کنار سایر نکات می تواند رشدی تا 10 سانتی متر یا بیشتر به شما بدهد، پس حتما ورزش کنید. اگر به دنبال تمرینات بیشتری هستید که در هر سنی باعث افزایش قد شما شود، حتما مقاله تمرینات افزایش قد را بررسی کنید.

در آن مقاله انواع تمرینات و ورزش ها را لیست کرده ایم. شما می توانید با توجه به علاقه خود ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

منبع:  مستر قد

https://mrghad.ir/