به گزارش پایگاه خبری نشان :

صنعت دستگاه‌های ویپینگ به سرعت در حال رشد است. به طوری که هر ساله چندین محصول جدید به بازار معرفی می‌کند. اغلب این محصولات نیز به سرعت در سراسر جهان به محبوبیت می‌رسند. یکی از محصولات جدید صنعت ویپینگ پاد یکبار مصرف است. طولی نکشید که این محصول در میان طرفداران ویپ و پاد شناخته شده و جایگاه خوبی کسب کرد. اما پاد یکبار مصرف چیست و چه مزیت‌ها و معایبی دارد؟ در این مطلب پاد یکبار مصرف را معرفی و چند مورد از مهم‌ترین مزیت‌ها و معایب آن را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

55

پاد یکبار مصرف چیست

همانطور که می‌دانیم سیگارهای تنباکویی در طولانی مدت ضررهای جبران ناپذیری به بدن انسان وارد می‌کنند. لذا در کنار جایگزین‌های قدیمی مانند آدامس، قرص و… محصولات دیگری هم طراحی و تولید شد. یکی از مهم‌ترین این محصولات که مورد استقابل خوبی قرار گرفت، سیگار الکترونیکی یا دستگاه ویپ است. سیگارهای الکترونیکی امروزه به عنوان جایگزین مناسبی برای سیگارهای تنباکویی معمولی استفاده می‌شوند.

هر چند که صنعت ویپینگ تنها به تولید دستگاه‌های ویپ اکتفا نکرد. در کنار تولید  بهترین سیگار الکترونیکی  اقدام به تولید محصولات جدید دیگری مانند پاد سیستم‌ها و سپس پاد یکبار مصرف کرد. برای اینکه بگوییم منظور از پاد یکبار مصرف چیست ابتدا باید به تعریف پاد بپردازیم. پادها در واقع نسل جدیدی از سیگارهای الکترونیکی هستند. با این تفاوت که کارتریج پادها به صورت اختصاصی تولید می‌شود. به این معنی که در صورت اتمام مایع کارتریج، نیازی به تعویض آن نیست و کافی است کارتریج را مجدد شارژ کنید.

این در حالی است که امکان شارژ پاد یکبار مصرف وجود ندارد. به این معنی که پس از اتمام مایع درون پاد دیگر نمی‌توان مجدد دستگاه را شارژ کرد. پاد یکبار مصرف نیز مانند دستگاه‌های پاد معمولی شامل بدنه، کارتریج، کویل و پنبه کویل، باتری و… می‌شود. با این تفاوت که مخارج اضافی برای نگهداری و تعمیر پاد یکبار مصرف وجود ندارد. در حالی که در دستگاه‌های ویپینگ معمولی این مورد همواره مشکل ساز است.

لازم به ذکر است که بعضی از مردم به دنبال ویپ 100 تومنی هستند، در حالیکه ویپی به قیمت 100 هزار تومان در بازار موجود نیست. اما ویپ‌هایی وجود دارند که قیمت پایینی دارند و افراد براساس نیاز خود می‌توانند از این نوع ویپ‌ها استفاده کنند.

مزایا و معایب پاد یکبار مصرف چیست

گفتیم که پاد یکبار مصرف چیست و چه تفاوتی با پادهای معمولی دارد. لازم به ذکر است پاد یکبار مصرف هم مانند هر تکنولوژی دیگری مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارد. در این بخش چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

مزیت های پاد یکبار مصرف چیست

۱. مقرون به صرفه: دستگاه‌های ویپینگ معمولا گران هستند. حال اگر لوازم جانبی آن‌ها را هم در نظر بگیریم هزینه تمام شده گزافی را متحمل مصرف کننده می‌کنند. دستگاه‌های پاد سیستم نیز مانند دستگاه‌های ویپینگ شامل هزینه نگهداری، شارژ مجدد، تعمیر و تعویض برخی قطعات مانند کویل و پنبه کویل و… می‌شوند. این در حالی است که پاد یکبار مصرف تمام قطعات و مواد مورد نیاز را درون خود به همراه دارد. مانند مایع مخصوص (که اغلب شامل سالت نیکوتین‌هاست)، باتری داخلی (معمولا ۷۰۰ میلی آمپری)، کارتریج و… که به صورت پکیجی کامل به نام پاد یکبار مصرف به بازار عرضه می‌کند. همه این ویژگی‌ها هزینه تمام شده مقرون به صرفه‌تری را بر جای می‌گذارند.

555

۲. دسترسی ساده: دستگاه‌های ویپینگ همواره نیاز به نگهداری و رسیدگی دارند. به طوری که معمولا برای مصرف لحظه‌ای مناسب نیستند. برای مثال هنگامی که نیاز به استفاده از ویپ دارید نمی‌توانید بلافاصله از آن کام بگیرید. چرا که در ابتدا باید آمادگی‌های لازم را مانند اطمینان از خشک نبودن پنبه کویل، پر بودن باتری و.. انجام دهید. چنین مشکلاتی معمولا افراد را از استفاده از دستگاه‌های ویپ منصرف می‌کنند. اما در این زمینه مزیت پاد یکبار مصرف چیست؟ پادهای یکبار مصرف نیاز به آمادگی قبلی ندارند و بسیار مشابه سیگار عمل می‌کنند. به طوری که نیازی به شارژ پاد یکبار مصرف یا چک کردن باتری آن و… وجود ندارد. لذا دسترسی به آن ساده است.

۳. قابل حمل: دستگاه‌های ویپینگ معمولا وزن و ابعاد بزرگتری دارند. به طوری که وزن برخی از آن‌ها تا ۲۵۰ گرم هم می‌رسد. این وزن معادل وزن دو گوشی موبایل است. این در حالی است که وزن پادهای یک مصرف معمولا از ۲۰ گرم تجاوز نمی‌کند. بنابراین به جای حمل دستگاه ویپ با وزن و ابعاد بزرگ می‌توانید به راحتی پاد یکبار مصرف با ابعادی در حدود یک سیگار معمولی و وزنی کمتر حمل کنید. به علاوه در قسمت پاد یکبار مصرف چیست هم گفتیم که این نوع پادها پس از اتمام دورریختنی می‌شوند. در نتیجه پس از مصرف به راحتی می‌توانید آن‌ها را دور ریخته و مشکل حمل مجدد را نداشته باشید.

 معایب پاد یکبار مصرف چیست

۱. ناسازگار با محیط زیست: در رابطه با اینکه مهم‌ترین معایب پاد یکبار مصرف چیست باید گفت ناسازگاری آن با محیط زیست است. همانطور که گفتیم امکان شارژ پاد یکبار مصرف وجود ندارد و پس از اتمام باید آن را دور انداخت. در حالی که دستگاه‌های ویپینگ همواره حاوی پلاستیک و فلزات سنگین هستند که در صورت رها شدن در طبیعت آسیب‌ جدی به آب‌های زیرزمینی وارد خواهند کرد. بنابراین پاد یکبار مصرف تمام شده را به هیچ وجه در طبیعت رها نکنید. در حالت ایده‌ آل بهتر است این دستگاه‌ها به مراکز بازیافت باتری‌های لیتیوم یونی تحویل دهید. در صورت عدم دسترسی بهتر است آن‌ها را جمع آوری کرده و به صورت یکجا به مراکز فروش باتری تحویل بدهید.

۲. تنوع طعم کمتر: پادهای یکبار مصرف در ابتدا تنها با طعم‌های تنباکو و منتول به بازار عرضه شدند. با گذشت زمان طعم‌های بیشتری نیز تولید و در دسترس قرار گرفت. با این حال با توجه به جدید بودن تکنولوژی پاد یکبار مصرف تنوع طعم و عطر در آن‌ها نسبت به سایر دستگاه‌های ویپینگ و پاد سیستم‌ها کمتر است. در حالی که پادهای معمولی یا پاد سیستم‌ها شامل جویس‌هایی با صدها نوع طعم و عطر مختلف هستند. این تعداد در پاد یکبار مصرف تنها به چند ده مورد می‌رسد.

5555

۳. نیکوتین محدود: اگر بخواهیم بگوییم یکی دیگر از مشکلات جدی پاد یکبار مصرف چیست به محدودیت نیکوتین اشاره خواهیم کرد. به طوری که در پاد یکبار مصرف به هیچ وجه نمی‌توان میزان نیکوتین را کنترل کرد. پادهای یکبار مصرف معمولا حاوی مقدار محدود ۵ درصد از نیکوتین هستند. در سال‌های اخیر پاد یکبار مصرف با ۲۵ درصد نیکوتین نیز به بازار عرضه شد. این در حالی است که در پادهای معمولی به راحتی می‌توان مقدار نیکوتین را کنترل و کم و زیاد کرد.

در این مطلب گفتیم که پاد یکبار مصرف چیست و چه مزایا و معایبی دارد. امید است با شناخت دقیق‌تر پادهای یکبار مصرف هنگام خرید پاد انتخابی مناسب‌تر داشته باشید. در نهایت گفتنی است دستگاه‌های ویپینگ، پاد سیستم‌ها و پادهای یکبار مصرف همگی تنها برای یک هدف طراحی و تولید شده‌اند. هدفی که آن‌ها را صرفا به جایگزینی مناسب برای سیگارهای تنباکویی بدل می‌کند. لذا توصیه می‌کنیم از مصرف طولانی مدت سیگارهای الکترونیکی دوری کنید. چرا که مصرف نیکوتین به هر شکلی در طولانی مدت مضر است.

    

منبع : https://grandvape.shop/blog/پاد-یکبار-مصرف-چیست/