به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

استراتژی ورود به بازار

استراتژی ورود به بازار، موضوع و رکن اصلی این مقاله را تشکیل می دهد. امروزه استفاده کردن از انواع استراتژی های ورود به بازار، باعث می شود که یک کسب و کار یا یک فرد بتواند از منابع خود به بهترین شکل، بهره برداری کند. استراتژی های بازار، همچنین در زمینه ی بازاریابی نیز می توانند کمک کنند. شما می توانید به کمک این استراتژی ها، کیفیت محصولات و کارهایتان را بسنجید. ما در این مقاله به بررسی استراتژی ورود به بازار و نکات مرتبط با پلن ورود به بازار می پردازیم. توصیه می کنیم برای رونق و توسعه ی کسب و کارتان از طریق این استراتژی ها در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی مفهوم استراتژی ورود به بازار

از نظر دکتر ماکان آریا پارسا می توان گفت که به طور کلی استراتژی ورود به بازار، شامل تکنیک ها و برنامه هایی است که نحوه ی ارائه ی محصولات را به بازار، مشخص می کنند. شرکت ها و کسب و کارها، برای این که بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کرده و همچنین در کسب و کارشان موفق شوند، باید از استراتژی های ورود به بازار آگاهی داشته باشند. لازم به ذکر است که به استراتژی های ورود به بازار، پلن ورود به بازار نیز می گویند.

 

دلایل نیازمند بودن مشاغل مختلف به استراتژی ورود به بازار

از دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا امروزه تقریبا همه ی کسب و کارها، نیاز دارند تا از استراتژی های ورود به بازار استفاده کنند. این استراتژی ها می توانند، فواید و مزایای زیادی برای یک کسب و کار داشته باشند. برای مثال، شما به کمک استراتژی ورود به بازار می توانید مطمئن شوید و بدانید که بازار هدف شما چه کسانی می باشند؟ همچنین به کمک این استراتژی ها، می توانید یاد بگیرید که چگونه مشتریان بیشتری را به خرید محصولاتتان ترغیب کنید. استفاده کردن از این استراتژی ها، باعث توسعه یافتن کسب و کارتان در حیطه ی بازاریابی و فروش نیز می شود. نکته ی مهم دیگر این است که شما به کمک استراتژی ورود به بازار، می توانید به طرز کارآمد تری از امکانات موجود استفاده کرده و تجربه ی بهتر و اعتماد بیشتری را برای مخاطبانتان رقم بزنید.

مفهوم استراتژی ورود به بازار

نحوه ی پایه ریزی استراتژی های ورود به بازار

از دید دکتر ماکان آریا پارسا برای این که بتوانید از استراتژی ورود به بازار به بهترین شکل بهره برداری داشته باشید، بهتر است ابتدا با مراحل پایه ریزی این استراتژی ها آشنا شوید:

1- شناسایی شخصیت خریداران خود: این مرحله، شامل شناسایی پرسونا یا شخصیت مخاطبان یا بازار هدف می شود. برای این که بتوانید در خرید محصولاتتان بهتر تصمیم بگیرید، لازم است ابتدا نظرات مخاطبانتان را جویا شده و علایق آن ها را برای خرید محصولات در نظر داشته باشید. این افراد برای شما به عنوان مرکز خرید محسوب می شوند. سعی کنید هر چه بیشتر، نقاط ضعف و انگیزه های مشتریان خودتان را شناسایی نمایید. توجه کردن به همه ی این نکات برای طراحی استراتژی های بازاریابی در آینده، مهم و مفید تلقی می شود.

2- مشخص کردن ارزش پیشنهادی خود: شما باید طبق این مرحله به نتیجه ی مهمی برسید. این نتیجه، شامل فکر کردن در مورد این امر می شود که محصول تولیدی یا خریداری شده، چگونه می تواند مشتریان را خشنود ساخته و به آن ها کمک نماید؟ می توان گفت به عبارت دیگر، شما باید ارزشی که یک محصول برای رفع مشکلات مخاطبان دارد را شناسایی کنید.

3- مشخص کردن استراتژی بازاریابی خود: شما باید در این مرحله برای تعیین استراتژی های بازاریابی خودتان، اصولی را مد نظر قرار دهید. این اصول، شامل موارد زیر هستند:

– شناسایی کردن ارزش پیشنهادی یا چیزهایی که محصولات یا خدمات شما را خاص و متفاوت جلوه می دهند.

– شناسایی جایگاه مناسب و موقعیت محصولاتتان در بازار یا همان موقعیت یابی مناسب.

– اطلاع داشتن از نحوه ی استفاده ی مردم از محصولات شما و….

4- تعیین کردن یک استراتژی قیمت گذاری: این مرحله، ارزشی که شما از طریق ارائه ی خدمات یا محصولات ارائه می دهید را مشخص می کند.

ورود به بازار

چه کسانی به استراتژی توسعه ی بازار یا ورود به بازار نیاز دارند؟

به گفته دکتر ماکان آریا پارسا امروزه اکثر مشاغل، برای جذب بهتر مخاطبان و افزایش کیفیت و توسعه ی کسب و کارشان به استراتژی توسعه ی بازار نیازمندند. ما در زیر، موقعیت هایی را ذکر کرده ایم که در این موقعیت ها، داشتن استراتژی توسعه ی بازار، ضروری می باشد:

1- ورود و انتشار محصولی جدید در بازار موجود

2- انتشار یافتن محصول جدید موجود در یک بازار

3- آزمایش کردن بازار محصول جدید جهت رشد.

توسعه بازار

اهداف استفاده کردن از استراتژی ورود به بازار کدام اند؟

دکتر ماکان آریا پارسا اعتقاد دارد پلن ورود به بازار، مزایای زیادی را برای یک کسب و کار رقم می زند. ما در زیر، چند مورد از این مزایا را ذکر کرده ایم:

– برنامه و جهت مشخصی را برای تمام ذینفعان تعیین می کند.

– زمان مورد نیاز، برای بازاریابی محصولات یا خدمات را کاهش می دهد.

– شانس عرضه ی موفق خدمات یا محصولات را افزایش می دهد.

– احتمال هزینه های اضافی ناشی از راه اندازی ناموفق خدمات یا محصولات را کاهش می دهد.

– توانایی صاحبان کسب و کار را جهت واکنش به خواسته ها و تغییرات مشتریان افزایش می دهد.

– مدیریت چالش ها را بهبود می بخشد.

– مسیر مناسب و مطلوبی را برای رشد کردن تعیین می کند.

– باعث ایجاد یک تجربه ی مشتری موثر می شود.

– انطباق با مقررات را تضمین می کند.

منبع:

https://macanariaparsa.com/blog/market-entry-strategy/