به گزارش پایگاه خبری نشان :

این روزها وحید قلیچ است و فضای رسانه ای کشور. رفتنش برای تماشای بازی استقلال در ورزشگاه آزادی و پس از آن حضور در تمرین آبی ها حسابی حاشیه های زیادی را به همراه داشته.حاشیه هایی که برای خود قلیچ اهمیت زیادی ندارد.او می گوید:«اول اینکه من کار خودم را می کنم،دوم اینکه یک چیز را باید بگویم. من همین طوری به تمرین استقلال نرفتم.آقای ساپینتو دعوتم کرده بود و رفتم تمرین استقلالی ها.»قلیچ مهمان ما در کافه خبر بود؛با دلی پر.از خیلی ها از جمله ناصر محمدخانی،یحیی گل محمدی،مهدی عبدی،وحید امیری،علی کریمی و خیلی های دیگر.به او گفتیم که خیلی ها بر این عقیده هستند که قلیچ فقط و فقط برای گرفتن فالوئر این کارها را انجام می دهد که خنده ای کرد و گفت:«من نیازی به این چیزها ندارم،من وحید قلیچ هستم و یکی از ۵ دروازه بان برتر تاریخ فوتبال ایران.» گفت و گو با وحید قلیچ حسابی خواندنی است.

بدون مقدمه؛شما که پیشکسوت هستید و ...

اجازه بدهید،ما پیشکسوت نیستیم، هواداریم، پیشکسوت آنهایی هستند که همه چیز بر وفق مرادشان است، حقوق می‌گیرند، پاداش و زیر میزی می‌گیرند، اما من نه، من "یلخی" هستم. خودمم و خودم، این را هم به شما بگویم به هیچ پیشکسوتی تا کنون اهانت نکرده ام مخصوصا پرسپولیسی ها ولی ناصر محمد خانی برمی‌گردد چنین حرفی به من می‌زند، که ماشین چند میلیاردی بی ام و نمی‌دانم ایکس چی چی دار. دو تا خانه هم دارم. اگر می خواهید من حالا جلوی شما به خانمم زنگ می‌زنم و از او می‌پرسم زمان کرایه خانه ما چه تاریخی هست؟ روزش را که گفت شما جوابتان را خواهید گرفت.

می‌شود زنگ بزنید؟

بله.... اشغاله!

ناصر محمدخانی با شما خصومتی داشت که این حرف ها را زد؟

نه؛سر اینکه من سر تمرین استقلال رفتم این را گفت. ناصر! من هم اتاقی تو بودم، تو همان کسی بودی که از آن تلفن های دلاری می‌خریدی تا با یک بنده خدایی حرف بزنی! و من اصلا گوش نمی‌دادم چه می‌گفتید. خودم را به آن راه می‌زدم. من تو را از آلمان آوردم همه می‌خواستند در آلمان بگردند و شادی کنند اما من به خاطر تو از آلمان برگشتم که تنها نیایی.

خانه شما در حال حاضر کجاست؟

ما مرزداران هستیم. خانه‌ای آنجا هست که پول پیش نداده‌ایم اما ماهی ۱۲ میلیون اجاره می‌دهیم. صاحب خانه فرد مشهدی و بسیار خوبی است. این انسان از خیلی چیزها گذشته و این خانه را به ما داده.

پس بی ام و ندارید؟

چرا دارم! پارکش کردم آنجا گوشه حیاط‌تان تا با شما مصاحبه کنم.

دوباره زنگ می‌زنید به خانم‌تان؟

بله.... سلام خانم خوبی؟

سلام بله!

من چه زمانی باید کرایه خانه بدهم؟

من چه می‌دانم! بیست و پنجم! تو کرایه خانه می‌دهی از من می‌پرسی؟ خداحافظ، خداحافظ.

قلیچ: استقلالی‌ها بخواهند مربی دروازه‌بان‌شان می‌شوم/ یحیی برای من پشیزی ارزش ندارد/ برای ساپینتو همه کار می‌کنم 

البته بسیاری در فضای مجازی به محمدخانی حمله کردند که شما به چه حقی درباره قلیچ صحبت می‌کنی؟

عیبی ندارد،‌ از نظر من مشکلی ندارد اما مرد باشند و رو در رو بیایند و این حرف ها را بزنند. دروغ نگویید، چرا دروغ می‌گویید. او از من ۳ - ۴ سال کوچکتر است اما هیچ وقت به او ناصر نگفتم و همیشه ناصرخان صدایش کردم.

به او زنگ نزدید و از خودش بپرسید؟

نه چرا بزنم؟ او را خدا زده لازم نیست من به او زنگ بزنم و چیزی بگوم. وقتی از میدان کتابی رد می‌شود تنش به اندازه کافی می‌لرزد همان برایش کافی است.

شما این روزها خبرساز ترین چهره فوتبال هستید از این اتفاق لذت می‌برید؟

نه قبول ندارم، اصلا اینطور نیست!

می‌گویند وحید قلیچ برای دیده شدن این کارها را می‌کند. تا فالوور بگیرد.

نه اصلا و ابدا دیده بشوم که چه بشود؟ چه چیزی به من می‌رسد؟ به من زنگ می‌زنند که فلان تبلیغ را بگذار ۵۰۰ تومان به تو می‌دهیم اما من قبول نمی‎‌کنم.

یعنی تبلیغ نمی‌گذارید؟

نه اصلا، اگر بگذارم خودم آنجا می‌روم.صاحب کار از من خواسته و خواهش کرده من هم این کار را کرده‌ام.

یعنی از نظر اقتصادی نفعی برای شما ندارد؟

نه هیچی.

اما سال گذشته در مصاحبه با خود ما گفتید که علی دایی و علی کریمی شما را فالوو نمی‌کنند تا شما فالوور بگیرید و تبلیغ کنید!

نکردند دیگر، من هم به این مساله عادت کردم، دیگر به این چیزها فکر نمی‌کنم، تبلیغاتی که هست فکر کردید چه هست؟ محصولات آقایان،محصولات خانم ها، ولی وقتی می‌روم و لوازم ماشینم را عوض می‌کنم این کار را برای آنها می‌کنم.

حالا دوست داشتید علی کریمی فالوو می‌کرد شما را؟

آره دوست داشتم، چرا که نه. من همیشه طرف مردمم.عاشق مردمم و همیشه در اول صحبت هایم گفتم. هیچ کس با من کاری ندارد چون من حرف و عملم یکی است.

شما خود را هوادار پرسپولیس می‌دانید نه پیشکسوت، سوال هواداران در فضای مجازی این است که هوادار پرسپولیس چرا باید از اینکه برای استقلال پنالتی گرفته نشده ناراحت باشد؟

به نظر من آن صحنه ۱۰۰درصد پنالتی بود، من دروغ نمی‌گویم، هوادار پرسپولیس هستم اما دلیل نمی‌شود از پایمال شدن حق تیم دیگری حمایت کنم، برای اینکه تیمم بیاید بالا؟ می‌خواهم نیاید!

ولی شما خیلی روی این قضیه تمرکز داشتید و اصلا اشاره ای به پیروزی پرسپولیس نکردید.

نه!برد پرسپولیس وقتی از بچگی با آن بزرگ شدم و در آن تیم بودم خوشحالی زیادی به من می‌دهد. من از ۹ سالگی پرسپولیسی بودم و همیشه بازی ها را در امجدیه زیر ساعت نگاه می‌کردم.

آخرین بازی که از پرسپولیس در ورزشگاه دیدید کدام بازی بود؟

پیکان پرسپولیس فصل گذشته.

بدون تعارف دلیل اینکه از ساپینتو زیاد تعریف می‌کنید و به تمرین استقلال می‌روید این نیست که پرسپولیسی ها شما را تحویل نگرفتند؟

من واقعا به ساپینتو دانش او و شخصیتش اعتقاد دارم. فرد با معرفت که نمونه اش در ایران نیامده بود.

چرا در مورد مورایس چنین اظهار نظرهایی نمی‌کنید؟

من نسبت به مورایس و خمس تراکتور هم همان حس را دارم. این سه مربی فوتبال ایران را دگرگون کردند و از حالت سنتی عوض کردند. این پایانی بود بر حالت چرخشی مربیگری در ایران که حالا به حالت جدیدی شکل گرفته است.

قلیچ: استقلالی‌ها بخواهند مربی دروازه‌بان‌شان می‌شوم/ یحیی برای من پشیزی ارزش ندارد/ برای ساپینتو همه کار می‌کنم 

جای شما در این چرخه خالی است؟

الله وکیلی خالی است. خدایی دانش من از بسیاری از این مربیان بیشتر است. مربی دروازه بانی مدرک A آسیا نمی‌خواهد و همان D کافی است.

پس به مربی دراوزه بان بودن راضی هستید؟

بله.

خیلی ها می‌گویند وحید قلیچ چون پستی در پرسپولیس به او داده نشد منتقد تیم شده، درست است؟

نه به هیچ وجه، اصلا و ابدا.

اگر استقلال به شما پیشنهاد مربیگری دروازه‌بان‌ها را بدهد قبول می‌کنید؟

بله قبول می‌کنم.غلامپور و یحیوی به پرسپولیس آمدند من هم به استقلال بروم مشکلی نیست. اگر بخواهند با کمال میل می‌پذیرم.من برای ساپینتو همه کار خواهم کرد

سر تمرین چه چیزهایی گفتید؟

خوش و بش کردیم و انسانیتش را نشان داد.

شناختی از شما داشت؟

به من گفت از زمانی که به ایران آمدم و دیدم تو من را دنبال می‌کنی من هم تو را دنبال کردم. مترجمش گفت از همان روز اول که از ساپینتو حمایت کردی من برای او ترجمه کردم و شما را می‌شناسد و دنبال می‌کند. ساپینتو کاملا حس من را فهمید و می داند که دوستش دارم. یکی دیگر از افراد شایسته که در استقلال سرپرستی دارد و بسیار با شخصیت است بیژن طاهری است. او همیشه با شخصیت بود.

با هماهنگی به تمرین استقلال رفتید؟

خود ساپینتو هماهنگ کرده بود.به من زنگ زدند که سر ساعت ۴ به کمپ حجازی بروم. وقتی به آنجا رسیدم خود ساپینتو به استقبالم آمد.

به نظر می‌آمد که خود شما خودجوش رفته بودید.

نه؛ از یک ماه قبل قرار بود به آنجا بروم.

در حالی به تمرین استقلال دعوت شدید که در تمرین تیم محبوب خودتان ممنوع الورود هستید.

یحیی گل محمدی برای من پشیزی ارزش ندارد. یحیی را از قدیم می‌شناسم و همیشه این اخلاق کثیف را داشته حالا هم دارد. او فقط خودش و اطرافیانش را می‌بیند. عقبه‌اش را نگاه نمی‌کند اما من کل عقبه‌اش را می‌دانم ولی بگذارید پیش خودم بماند. هر کس یکی را دوست دارد جرم نیست که. من یحیی را دوست ندارم. در پمپ بنزین من را دوره کردند که چرا این کار را کردم و به من گفتند آبروی آنها را برده ام، گفتم شما آب زیر هم ندارید چه برسد آبرو! برو آقا حوصله دارید! برای من ساپینتو و پرسپولیس فرقی ندارد من می‌خواهم فوتبال پاک باشد. همه تلاش من این است که هواداران استقلال و پرسپولیس عفت کلام نسبت به هم داشته باشند که اگر خانمی وارد ورزشگاه می‌شود بتواند راحت بشیند و بازی را ببیند. این مردم به منی که در دربی سه پنالتی گرفتم و ۹۸ کلین شیت از ۱۸۰ بازی دارم فحش می‌دهند، به فحاشی عادت کرده اند. من از فرهاد مجیدی معذرت خواهی کردم که دو سال تمام به او فحش دادم و یک کلام جواب من را نداد.